Сторінка психолога

Інформація на нашій сторінці постійно буде оновлюватись. 

Для індивидуального спілкування контакти шкільного психолога: тел. і вайбер +380976111272, ф-к сторінка і месенджер Lida Hlynska.

Поради батькам

  • ДИТЯЧІ СТРАХИ І ПАНДЕМІЯ

    Як дотримуватися психологічної гігієни у спілкуванні щодо пандемії з дітьми 5-10 років, щоб зберегти їхнє психічне здоров'я

    Трохи про прогнози.

    В час «суцільної інформатизації» неможливо «відгородити» дітей від негативних новин. Діти чують багато різних версій про те, що зараз відбувається у нас і в усьому світі. Вони реагують на цю інформацію, навіть якщо зовні це ніяк не проявляється. Їхня психіка «заражена» тривогою. І якщо з цим нічого не робити, то через деякий час ця тривога вона почне проявлятися у різних формах: розлад сну, харчування, виникнення незвичайних страхів, патологічна прив'язаність до батьків, погіршення поведінки тощо.

    Як це пояснюють фахівці

    У віці 5-10 років у дітей з'являється страх втрати батьків, страх війни, нападів, катастроф, пошкоджень, заражень тощо. Усе е - це прояв страху смерті, страху «не бути». Особливих підстав для хвилювання не повинно бути. Наявність таких страхів вважається показником «нормального» розвитку дітей.

    Заважати дитині і оточуючим ці страхи починають тоді, коли з ними не так обходяться: «підгодовують» панікою, різною, частіше за все, суперечливою інформацією, запереченням реального стану або намаганням створити ілюзію благополуччя.
    Дорослим зараз нелегко, ми знаходимося в стані, коли необхідно дуже швидко адаптуватися до нових умов. Але важливо пам'ятати, що дітям в цих умовах життя необхідно опиратися на авторитетну і сильну фігуру батьків, які допоможуть їм впоратися з тривогою.

    Що робити дорослим?

    Визнати свій страх (навіть якщо ви не боїтеся зараження, вас можуть налякати зміни в суспільстві).

    Приймати, а не заперечувати страх дитини: «ти боїшся/тобі страшно», «боятися - це нормально», «страх допомагає бути обережним» тощо.

    Говорити, що згуртованість допоможе впоратися з будь-якими труднощами.

    Не робити тему пандемії головною і основною, про яку постійно говорить уся сім'я.

    Зменшити інформаційне занурення дитини у новини (у присутності дитини не варто переглядати новини на всіх каналах, зачитувати кожен пост зі стрічки, емоційно обговорювати вжиті заходи в державі).

    Збільшити знання про вірус і про запобіжні заходи. Вже є ілюстрована інформація для дітей, якою варто користуватися:

    youtu.be&v=h6Pk5TFoB8I&fbclid=IwAR3RyZ0HWFOuGv3n_AdvqcIzIXsRDAQSczPe7GcllOYpyDcMaWKbdSwAJIk&app=desktop

    Можна також показати мультфільм про імунітет з циклу «Корисні підказки»;

    https://www.youtube.com/watch?v=X_t2fGl-7qo
    Якщо дитина перебуває поруч з дорослим, який дуже панікує, треба пояснити дитині, що є такий тип людей, які не можуть впоратися зі своїм страхом. І ці люди не погані і не хороші, вони обирають таку поведінку. А ви з дитиною будете «обирати життя»

    Незважаючи на вік, нехай дитина багато грає. Грайте і ви з нею, якщо у вас є таке бажання. У грі дитяча психіка краще і швидше опрацьовує несвідомі страхи. До того ж гра - це завжди і розвиток, і профілактика, і терапія, і адаптація. Деякі ігри наведені нижче.

    Разом з дитиною (бажано, на ніч) придумуйте різні історії, казки, де в кінці перемагає добро, розсудливість і здоров'я.

    Бережіть здоров'я (фізичне і психічне) своє і своїх близьких!

    Ігри з дітьми і для дітей

    Сучасне покоління дітей не отримує необхідної кількості стимулів у різних каналах сприйняття. У них аж занадто «стимульований» візуальний канал, решті - бракує уваги. І різноманітні ігри - це своєрідна сенсорна інтеграція.

    Тож, коли як не зараз, стимулювати різні канали сприйняття дітей.

    Психолог С. Ройз підготувала добірку ігор на різні канали сприйняття. Пропонуємо вам деякі з них

    Візуальний канал (НЕ гаджети):

    Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки.

    Малювання мандал.

    Малювання удвох одночасно на одному аркуші.

    Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі). Без догляду батьків не проводити.

    «Відривні аплікації» - спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім з уривків робиться колаж.

    Вербальний канал

    Вчити кожен день одне нове слово іноземною мовою.

    З букв одного слова складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор - можна придумати - торт, трон, рот, форма,смартфон тощо.)

    «Телеграма» - на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення (наприклад, СЛОН - суворий лікар обіймає нас)

    Співати, промовляти скоромовки.

    Тактильний
    Лотки з піском або з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається).

    Ігри з водою: наприклад, запускати, кораблики по воді, переміщати їх диханням. Можна влаштувати перегони.

    Дізнаватися предмети на дотик (цю гру люблять і більш «дорослі» діти). Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти - за ароматом.

    Аудіальний
    Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків.

    Написати букву р - в рядок від зовсім маленької до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитину, щоб вимовляла звук - підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос).

    З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем ...).

    Просторове сприйняття, концентрація уваги (ігри також стимулюють розвиток ділянок мозку, пов'язаних з математичними здібностями, критичним мисленням).

    Магнітний конструктор, оригамі, джанга, пазли, доміно, шашки, шахи.

    Настільний футбол.

    Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в'язати, плести макраме.

    Цікавим і доволі складним для дітей буде завдання переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити «направо, наліво, прямо», а можна мовчки, лише торкаючись до правого, лівого плеча, спини).

    Ігри з диханням

    Мильні бульбашки.

    Аеробол - дуємо на обгортки від цукерок (або передаючи один одному, або «задуваємо» голи).

    Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, пір'ячко.

    Соціальні ігри

    Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр.

    Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону.

    Робити будиночок з подушок і пледів і «ходити в гості» один до одного.

    «Зустрічати» друзів в Skype, Zoom (безкоштовний обліковий запис дозволяє проводити відеоконференції тривалістю до 40 хв), Viber тощо.

    ‍‍ Рух:

    Твістер.
    Змагання у присіданні або віджиманні.

    Битва повітряними кульками.

    Танцюємо різні настрої. Якщо зовсім мало місця, можна ниткою викласти кордони «танцполу» і ввести додаткове правило - за них не виходити.

    P.S. Слід пам'ятати, що дошкільнята прагнуть грати в «егоцентричні» гри (за власними правилами). Коли ж ми їм пропонуємо гру з установленими правилами, це готує їх до «дорослого життя» з дотриманням певних норм. Свого роду це профілактика «соціальної депривації».

    Веселого дорослішання дітям,

    терпіння, розуміння і сили батькам та здоров'я УСІМ НАМ!


Булінг

Заступником директора школи з ВР Василенко Р.В. проведено з учасниками освітнього процесу виховну роботу із запобігання та протидії домашньому насильству та булінгу, ознайомлено усіх із Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" та "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу". Педагогічні працівники, батьківська громадськість, класні керівники, працівники школи прослухали бесіди: "Протидія булінгу", "Механізм протидії", "Адміністративна відповідальність", "Що батькам треба знати і робити, якщо дитина - зловмисник", "Що батькам треба знати і робити, якщо дитина потерпає від булінгу", "Ознаки того, що дитина буліт", "Що батькам треба знати і робити, якщо ваша дитина - жертва". Класні керівники 1-11 класів провели з учнями виховні години: "Запобігання та протидія булінгу", "Що таке булінг", "Типові ознаки булінгу"; бесіди: "Безпечне освітнє середовище, вільне від цькування", "Стосунки в учнівському середовищі", "Розв'язання конфліктних ситуацій між вчителями та підлітками", "Безпечна школа. Маски булінгу", "Ми - проти булінгу"; години спілкування: "Мої цінності і пріоритети", "Феномен людини", "Оволодіння навичками толерантного спілкування". Шкільним практичним психологом Глинською Л.І. проведено тренінгові заняття "Розв'язання позитивної самооцінки та цінності особистості" та "Безпечний Інтернет: правила поведінки", переглянуто та обговорено відеоролик щодо боротьби з булінгом. Серед учнів розповсюджено листівки "Не стань жертвою булінгу".


Заходи Угерської СЗОШ І-ІІІ ступенів щодо проведення акції «16 днів проти насильства» 


Пам'ятка для батьків 


Dawson Electric
Всі права захищені 2017
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати